Στόχος Σεμιναρίου:
- Πώς ορίζεται και εκδηλώνεται η ανάρμοστη ή αντιπαραγωγική συμπεριφορά στο χώρο εργασίας.
- Ποια είναι τα όρια μεταξύ δικαιωμάτων και υποχρεώσεων εργοδότη και εργαζόμενου.
- Ποιες νομικές ενέργειες και αντιδράσεις προβλέπει το εργατικό δίκαιο για την προστασία της εταιρείας, χωρίς να παραβιάζονται τα δικαιώματα του προσωπικού.
- Πώς μπορεί η επιχείρηση να προλαμβάνει, διαχειρίζεται και τεκμηριώνει τέτοια περιστατικά, αποφεύγοντας προσχηματικές απολύσεις ή αδικαιολόγητες κυρώσεις.
Απευθύνεται σε:
- Στελέχη Επιχειρήσεων
- Νέους Λογιστές, Φοιτητές
- Οικονομικούς Διευθυντές
- Υπαλλήλους Τμημάτων Μισθοδοσίας
- Διευθυντές HR
- Στελέχη Οικονομικών Διευθύνσεων & Λογιστηρίων
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στην Ηθική και τη Συμπεριφορά στην Εργασία
- Ο ρόλος της επαγγελματικής ηθικής στη σύγχρονη επιχείρηση
- Όρια αποδεκτής συμπεριφοράς – παραδείγματα
- Πειθαρχικό δίκαιο και κανονισμός εργασίας
Αδικαιολόγητη χρήση κινητού
- Νομική θεώρηση: πότε η χρήση προσωπικού κινητού αποτελεί παράβαση καθηκόντων
- Παραδείγματα από τη νομολογία (π.χ. υποθέσεις καθυστέρησης/παράλειψης λόγω συνεχούς χρήσης κινητού)
- Πολιτική ορθής χρήσης εταιρικών & προσωπικών συσκευών
Αδικαιολόγητες απουσίες από την εργασία
- Πότε η απουσία θεωρείται «αδικαιολόγητη»
- Διαδικασία ελέγχου και τεκμηρίωσης από HR
- Πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις για απολύσεις λόγω επανειλημμένων απουσιών
Προστριβές με συναδέλφους – λεκτική ή σωματική βία
- Νομικές και ηθικές διαστάσεις
- Διαχείριση εσωτερικών συγκρούσεων
- Ευθύνη της εταιρείας σε περιπτώσεις “mobbing” ή εργασιακού εκφοβισμού
- Πρακτικά παραδείγματα δικαστικών υποθέσεων
Ψευδεπίγραφες ή επαναλαμβανόμενες άδειες ασθένειας
- Έλεγχος της γνησιότητας ιατρικών πιστοποιητικών
- Δικαιώματα εργοδότη για επανέλεγχο
- Πώς τα δικαστήρια αντιμετωπίζουν την κατάχρηση ασθενείας
- Ενδεικτικές αποφάσεις για “καταχρηστικές” άδειες
Πλημμελής εκτέλεση καθηκόντων
- Πότε η μειωμένη απόδοση είναι πειθαρχικό παράπτωμα
- Κριτήρια απόδοσης και αξιολόγησης
- Βαθμός απόδειξης: πώς τεκμηριώνεται η πλημμελής εργασία
- Δικαστικές κρίσεις και όρια ανοχής του εργοδότη
Άρνηση εργασίας
- Πότε συνιστά σοβαρό παράπτωμα
- Δικαιολογημένοι λόγοι άρνησης (π.χ. παραβίαση όρων ασφαλείας, υπέρβαση καθηκόντων)
- Νομολογιακές περιπτώσεις όπου η άρνηση κρίθηκε δικαιολογημένη ή όχι
Βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας
- Νομικός ορισμός και όρια
- Πότε είναι πραγματική (de facto) και πότε προσχηματική
- Νομολογία για μεταβολές θέσης, ωραρίου, αποδοχών, χώρου εργασίας
- Στρατηγικές αντιμετώπισης & προστασίας της εταιρείας
Πρόκληση απόλυσης εκ μέρους του εργαζόμενου
- Η έννοια της “πρόκλησης απόλυσης”
- Συμπεριφορές που θεωρούνται προσχεδιασμένες για να οδηγήσουν σε απόλυση με αποζημίωση
- Νομικά εργαλεία εργοδότη για προστασία
- Πρακτικές περιπτώσεις από δικαστικές αποφάσεις
Η Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις Εργασιακές Σχέσεις
- Τι Πρέπει να προβλέπεται ρητά στους κανονισμούς εργασίας.
Παραίτηση Προσωπικού σε Σύντομο Χρονικό Διάστημα
- Αναγνώριση συμπεριφορών ή συνθηκών που οδηγούν σε γρήγορη παραίτηση.
- Διαδικασίες διαχείρισης παραίτησης και τεκμηρίωσης για HR.
Συνολική Ερμηνεία και Εφαρμογή στη Θεωρία του Εργατικού Δικαίου
- Οι σχετικές διατάξεις του Αστικού Κώδικα και της τρέχουσας Νομοθεσίας
- Η θεωρία του πειθαρχικού δικαίου και η “αρχή της αναλογικότητας” στις ποινές
- Ο ρόλος του HR στη διασφάλιση της νομιμότητας
- Ο σεβασμός των δικαιωμάτων του εργαζομένου και η προστασία της εταιρικής φήμης